مقایسه کارواش اتوماتیک و دستی

با وجود رفت و آمد های پی در پی و ازدحام جمعیت و ترافیکی که امروزه وجود دارد، امکان نشستن گرد و خاک بر روی ماشین های شما، آلوده شدن و نیاز پیدا کردن آن ها به شست و شو نیز زیاد شده است. بنابراین رفتن به کارواش در چنین موقعیت هایی امری ضروری می باشد اما این که کدام یک از کارواش ها بهتر است دستی یا اتوماتیک؟ جای سوال دارد؟ و نیاز به دانستن اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب نحوه ی شست وشو در این دو کارواش است.

 هدف از نوشتن این مقاله مقایسه کارواش اتوماتیک و دستی و بررسی مزایای این دو با هم است. اگر زمینه شغلی شما نیز مربوط به کارواش و شستشوی ماشین می باشد برای تهیه ی مواد شوینده مورد نیاز برای این کار می توانید به شرکت SPVcarwash با فعالیت در زمینه ی تولید محصولاتی مانند: واکس لاستیک و شامپو کارواش و… واقع در شهر اصفهان مراجعه کنید و با خیالی آسوده محصولاتی با کیفیت را از آن جا خریداری نمایید. در ادامه ی مقاله با من برای توضیحات بیشتر همراه باشید.

بررسی تفاوت های کارواش دستی واتوماتیک:

همان گونه که متوجه شدید با پیشرفت تکنولوژی شست و شوی دستی خودرو دیگر به اندازه ی قبل طرفدار ندارد و بیشتر نظافت خودرو را به کارواش های اتوماتیک با دستگاه های مخصوص می سپارند. اولین اختلافی که این دو کارواش باهم دارند به این صورت می باشد که در روش دستی امکان اسراف در وقت، انرژی، مصرف آب و آسیب دیدن به رنگ خودرو تا حد زیادی وجود دارد.

 در عوض نظافت ماشین به روش اتوماتیک به خاطر این که هیچ کس در شست و شوی خودرو دخالتی ندارد و توسط دستگاه‌ های خاصی همه ی مراحل از صفر تا صد شست و شو، واکس زنی و خشک کردن انجام می شود، پس زمان صرف شده برای این کار هم کم تر خواهد بود. این مورد یکی از مزیت های مهمی می باشد که نظر بیشتر افراد را به خود جلب کرده است چرا که در این روش معطلی برای نظافت ماشین کم بوده و کار شما زودتر پیش خواهد رفت. اختلاف بعدی این دو در میزان مصرف آب برای شست وشو می باشد که در ادامه برای شما بیشتر راجع به آن توضیح خواهم داد.

میزان مصرف آب برای شستشو:

در روش دستی همان طور که قبلاً اشاره کردم به دلیل این که نیروی کارواش خود وظیفه ی نظافت خودرو را برعهده دارد پس مواد شوینده و آبی که برای شستشوی خودرو مصرف می کند هم به صورت اختیاری بوده و گاهی ممکن است حتی در مصرف آن ها زیاده روی کند.

 اما در کارواش های اتوماتیک به دلیل شست وشو توسط دستگاه های مخصوص، هم آب و هم مواد شوینده به میزان بهینه و طبق میزان مشخص شده در تنظیمات دستگاه استفاده می گردد بنابراین در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی خواهد شد.

 مقایسه از نظر کیفیت نظافت خودرو:

در روند شست وشوی اتوماتیک تعدادی برس مخصوص و دستگاه های دیجیتالی برای خودرو طراحی شده است تا حین کار بوسیله ی آن ها خط و خش و آسیبی به رنگ خودرو وارد نگردد و به خاطر همین طراحی برس ها و قابلیت برنامه ریزیی که این دستگاه ها دارند همه ی نقاط خودرو با کیفیت بالایی از گرد و غبار و آلودگی شسته و پاکیزه می گردند. البته استفاده از شامپو نانو کارواش تاثیر این شستشو را  چند برابر میکند.

از نظر میزان هزینه برای شست و شو:

در روش کارواش اتوماتیک به دلیل استفاده از وسایل دیجیتالی و هزینه ای که برای نصب آن ها پرداخت می شود قیمت نظافت با آن ها نیز نسبت به کارواش های دستی بیشتر است به همین خاطر بعضی از افراد نیز ترجیح می دهند با مراجعه به  کارواش های سنتی هزینه کمتری را پرداخت کنند. در ادامه ی مقاله از دستگاه هایی که در این دو نمونه کارواش استفاده می شوند برای شما بیشتر توضیح خواهم داد.

آشنایی با دستگاه های موجود در کارواش های دستی و اتوماتیک:

دستگاهی که در کارواش دستی استفاده می گردد واترجت می باشد این دستگاه هم سبک بوده و هم برای استفاده از آن نیاز به برنامه‌ ریزی و مهارت خاصی نیست و به راحتی می‌ توان از آن برای شستشوی قسمت های مختلف ماشین استفاده کرد.

 اما در مقابل دستگاه های موجود در کارواش های اتوماتیک نیاز به تنظیمات و برنامه ریزی هایی برای شست وشو دارند تا بتوانند طبق آن به شکل خودکار نظافت را انجام دهند. اکنون بعد از آشنایی با این دو مدل کارواش بهتر است از مزایای هر کدام هم اطلاعاتی در اختیار شما بگذارم پس در ادامه ی مقاله من را همراهی کنید.

بررسی مزیت های کارواش اتوماتیک:

در روش سنتی و دستی همان طور که اشاره کردم نیاز به نیروی انسانی برای شستشو کم است و با انجام تنظیمات دستگاه های موجود در کارواش میزان آب و مواد شوینده مصرفی در حین شست و شو مشخص می‌شوند و پس از آن دستگاه به صورت خودکار حدود یک ربع تا بیست دقیقه به نظافت خودرو می پردازد و تمامی مراحل شستشوی ماشین را از زمان واکسن زنی تا مراحل خشک سازی به شکل خودکار و با کیفیت بالا انجام می دهد.

آشنایی با مزیت های کارواش دستی یا سنتی:

در این روش استفاده از هر نوع مواد شوینده برای نظافت خودرو امکان پذیر است و علاوه بر آن شما می توانید با پرداخت هزینه ای بیشتر به نیروی کارواش از او درخواست کنید که به عنوان مثال یک قسمت از خودروی شما را با دقت بیشتری بشوید و یا اگر جایی از رنگ ماشین شما آسیب دیده آن را پولیش و برطرف نماید.

نتیجه گیری:

در این مقاله با دو کارواش دستی و اتوماتیک و نحوه ی شست و شوی ماشین در آن ها و مزیت هایی که هر کدام دارند آشنایی پیدا کردید. اکنون طبق موارد ذکر شده می توان به سوال اول مقاله (کدوم کارواش بهتر است؟) این گونه پاسخ داد که هر دوی این روش ها مزایای خود را دارند و هر کسی بر حسب میزان بودجه و وقتی که قصد دارد برای شست وشوی خودروی خود صرف کند، می تواند یکی از این دو روش را انتخاب کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *