نحوه ساخت واکس لاستیک

نحوه ساخت واکس لاستیک

تمایل به زیبا نگه داشتن ماشین در برخی افراد بیشتر است و این افراد برای بهتر دیده شدن ماشین خود از ابزار های مختلف و کارآمدی نیز استفاده می‌کند تا بتوانند ماشین خود را معرض عمومی قرار دهند. ما در این مقاله سعی داریم تا راجع به یکی از مواد شوینده کارواش بنام واکس لاستیک بحث هایی داشته باشیم و نحوه ساخت واکس لاستیک را نیز مورد بررسی قرار دهیم و همچنین؛ مراکز فروش واکس لاستیک نانو را نیز معرفی کنیم.

واکس ماشین و داشبورد چیست ؟

همانطور که افراد برای درخشندگی و براقیت کفش خود از واکس مخصوص کفش استفاده می‌کنند برای ماشین هم این امر صادق است و از یک واکس مخصوص در این زمینه استفاده می‌شود. استفاده از واکس علاوه بر اینکه زیبایی و درخشش مکان مورد استفاده را بیشتر می‌کند می‌تواند عمر آن را نیز بالاتر ببرد و مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد. حالا بعد از اینکه کاربرد و نقش واکس لاستیک را دانستید بهتر است به سراغ موضوع اصلی یعنی نحوه ساخت واکس لاستیک برویم و با مراحل آن آشنا شویم.

فرمول ساخت واکس لاستیک

مواد مورد استفاده در ساخت واکس لاستیک نانو می‌تواند شامل: دی متیل پلی سیلوکسان، گلیسیرین، لاک، غلیظ کننده‌ها، حلال‌ها، و سیلیکون‌ها هستند که باید در مقادیر مناسب و اندازه های درست مورد استفاده قرار گیرند تا یک واکس با کیفیت و پرکاربرد به دست آورد. البته ساخت واکس لاستیک با فرمولاسیون بالا باید توسط متخصصان این رشته انجام گیرد و کار تخصصی به حساب می آید اما ما روش بهتری را به شما پیشنهاد می‌کنیم و آن استفاده از وسایل مورد نیاز در خانه است که با ترکیب آنها می‌توان یک نوع واکس کاربردی ساخت.

طرز تهیه واکس لاستیک خودرو

– اولین روش استفاده از یک نرم کننده است که می‌تواند یک انتخاب مناسب و خوب باشد. با استفاده از این روش درخشش لاستیک و داشبورد بالا می‌رود. سرکه یکی دیگر از درخشان کننده‌ های لاستیک و داشبورد است که علاوه بر درخشش آنها تمام میکروب‌ها و کثیفی ها را می زداید. برای این کار می‌توانید با استفاده از یک اسپری تمیز و مقداری سرکه سفید و 1 استکان آب گرم و کمی مایع ظرفشویی و روغن بچه، یک محلول بسیار مهم وکاربردی بسازید و با یک پارچه نخی داشبورد خود را تمیز کنید.

– خمیر دندان یک ماده‌ی مهم و کاربردی دیگر است که می‌توانید به عنوان واکس برای لاستیک و داشبورد مورد استفاده قرار دهید.

– و در نهایت استفاده از شوینده‌ها انتخاب دیگری است که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

برای ساخت یک واکس خوب و در دسترس میتوانید مقدار کمی نوشابه را در ظرفی ریخته و به آن چند دانه قند اضافه کنید و کمی حرارت دهید بعد زیر مایع را خاموش کرده سپس منتظر سرد شدن مواد بمانید بعد از اینکه ترکیبات موردنظر سرد شد میتوانید کمی مایع نرم کننده و مقدار کمتری نمک به همراه پودر شوینده به آنها اضافه کنید. تمام اینها را در یک بطری و یا اسپری مخصوصی بریزید و سپس مقداری تکان دهید تا تمام ترکیبات با هم مخلوط شوند، حالا واکس لاستیک شما آماده است.

روغن زیتون یک ماده یگر است که میتوانید در ساخت واکس لاستیک از ان بهره مند شوید و بواسطه ی روغنی بودن خود میتوان تصور کرد که چه جذابیتی خاصی به داشبورد ماشین میدهد و آن را درخشان میکند. آبلیمو، سس مایونز، روغن های مختلف نیز میتوانند انتخاب مناسبی برای ساخت واکس ماشین برای لاستیک و داشبورد باشند.

روغن بچه نیز میتواند یکی از مناسب ترین براق کننده های لاستیک و داشبورد به حساب آید و برای این کار بهتر است که در یک فنجان آب مقداری روغن ریخته و مخلوط کنید سپس چند مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید تمام مواد را با هم مخلوط کرده و این مواد را داخل یک اسپری مناسب بریزید و تکان دهید، یک اسفنج نرم برداری و بعد از اسپری کردن مواد به قسمت های موردنظر ماشین با اسفنج نرم شروع به پاکسازی نمائید بعد از آن متوجه خواهید شد که لاستیک شما چگونه برق میزند.

نحوه ساخت واکس لاستیک

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا در مورد نحوه ساخت واکس لاستیک اطلاعاتی به خوانندگان عزیز داده شود و مراکز فروش عمده واکس لاستیک و فروش عمده واکس داشبورد نیز معرفی شد. امیدواریم که مطالب فوق مورد پسند واقع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *