شامپو و مواد شوینده کارواش

شامپو و مواد شوینده کارواش

مقدمه

بسیاری از افراد همانطور که به تمیزی جسم و لباسشان اهمیت می‌دهند، پاکیزگی اتومبیل خود را هم در اولویت قرار داده‌اند. آنها بر این باورند که تمیزی اتومبیل‌ها، نشانگر جزئی از شخصیت آنها است. برای تمیز بودن آن هزینه‌های را هم متقبل می‌شوند. صاحبان خودرو برای شستن خودروهایشان به کارواش‌ها مراجعه می‌کنند. کارواش‌ها هم برای تمیزی هر چه بهتر خودرو مواد شوینده‌ی مرغوبی، به خصوص شامپو کارواش را به کار می‌برند. اگر شما هم تمایل دارید ماشین خود را به کارواش برده یا خودتان در منزل  بشویید، بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین مواد شوینده خودرو آشنا شوید.

مواد شوینده‌ی خودرو در کارواش چیست

به موادی که در کارواش‌ها برای شستشوی قسمت داخلی و خارجی اتومبیل‌ها به کار گرفته می‌شود، مواد شوینده می‌گویند. این مواد به صورت جامد و مایع که حالت روغن هستند، مورد استفاده‌ی کارواشی‌ها قرار می‌گیرند. از شوینده‌های مایع برای تمیز کردن داشبورد و لاستیک‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال همان واکس لاستیک که بسیاری از تولیدکنندگان واکس لاستیک، آنها را در حجم  بالایی تولید می‌کنند، در این بخش مورد کاربرد می‌باشد. بسیاری از کارواش‌های مطرح، از موادهای شوینده عالی همانند شامپوی کارواش و صابون‌های عالی استفاده کرده تا آسیبی به محیط داخلی و خارجی خودرو وارد نشود.

بهترین مواد شوینده خودرو

بهترین مواد شوینده خودرو

مواد شوینده‌ای که در کارواش به کار برده شده یا قرار است خودتان در منزل استفاده کنید، بهتر است از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار باشند. یعنی باید این مواد تمیز کننده به قدری قوی باشند که به راحتی با ترکیب شدن با آب، آلودگی‌های سطح بیرونی و داخلی ماشین را بدون هیچ گونه آسیبی از بین ببرند. در ادامه مطلب به چند مورد از مواد شوینده و تمیز کننده اتومبیل در کارواش‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از فوم

یکی از بهترین مواد شوینده خودرو ، فوم‌ها می‌باشند. فوم‌ها نقش بسیار مهمی در از بین بردن آلودگی‌های خودرو ایفا می‌کنند. زیرا ترکیباتی که در فوم‌ها به کار برده شده موجب تولید کف بسیار زیاد می‌شود و در نتیجه اتومبیل شما پاکیزه‌تر خواهد شد. ترکیبات به کار رفته در فوم، چیزی حدود ۲۸ درصد بتائین، کوکامیر و تگزاپون می‌باشد که با رایحه‌های متفاوت‌تری از شامپو کارواش مورد کاربرد قرار می‌گیرند.

تمیز کردن فوم خودرو

  • شامپوی کارواشی

یکی دیگر از شوینده‌های اساسی در شستن اتومبیل‌ها، شامپو می‌باشد. این شامپوها از مواد ویژه برای حذف چربی و لکه‌ها تشکیل شده‌اند که به خوبی و پاکیزگی اتومبیل شما را مورد شستشو قرار می‌دهند. در ترکیبات شامپو از مواد اصلی و بهینه‌ای به کار رفته که علاوه بر پاکیزگی، به ایجاد کف بیشتر و نرم شدن صندلی‌ها کمک شایانی می‌کند. ترکیبات اصلی شامپو کارواش، شامل سورفکتانت (پاک کننده قوی چربی)، فسفات، هیدروکسید سدیم  و غیره می‌باشد.

  • انواع واکس

واکس‌ها یکی از مواد خشک کننده اتومبیل شناخته می‌شوند. اما تولیدکنندگان واکس‌های لاستیکی بیشتر با هدف زیبایی و جلا به ماشین آنها را تولید کرده‌اند.‌ واکس‌ها در انواع متفاوتی از جمله واکس داشبورد، واکس لاستیک و واکس‌های صندلی و فرمان می‌باشند. عملکرد آنها به گونه‌ای است که با پاشیدن یا اسپری کردن به سطح مورد نیاز، قطرات آب را جمع کرده و از خیس شدن آن ناحیه جلوگیری به عمل می‌آورند. همچنین به دلیل عدم ایجاد اصطکاک، از خش خوردگی و زنگ‌ زدگی ماشین به شدت جلوگیری می‌کند.

واکس خودرو

سوالی که ذهن اکثر دارندگان خودرو را درگیر کرده، این است که چه شوینده‌ای برای خودروی من مناسب‌تر می‌باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت: شوینده مناسب اتوموبیلتان، به میزان کثیفی و نوع ماشین شما بستگی خواهد داشت. پس در وهله‌ی اول بهتر است از مواد شوینده‌ای که در بالا ذکر کردیم مو‌رد استفاده قرار دهید، اما اگر به هیچ کدام از این مواد دسترسی نداشتید، از موادی مانند مایع ظرفشویی یا پودرهای شستشوی خانگی نیز می‌توانید استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که در صورت امکان خیلی کمتر از این شوینده‌ها مورد استفاده قرار دهید. زیرا احتمال آسیب رسانی به اتومبیل شما را بالا خواهند برد.

نظر کارخانه‌های تولیدی واکس در مورد استفاده از واکس‌ها

بسیاری از رانندگان این سوال  را در ذهن خود پرورش داده‌اند که اصلا  چرا که از واکس‌ها باید استفاده کنیم یا هر چند وقت یکبار نیاز به استفاده از آن است؟ هر ماشینی به طور کلی هر ماه نیاز به نظافت و تمیزکاری دارد، مخصوصاً در مناطق سردسیر برای جلوگیری از زنگ زدن اتومبیل بهتر است، آن را مورد شستشو قرار دهید. در لاستیک‌ها هم این نکته حائز اهمیت است که استفاده از واکس‌ها علاوه بر اینکه باعث جلا و درخشندگی آن‌ها می‌گردد، آنها را از آلودگی و گرد و غبار تمیز می‌کند. همچنین واکس‌ها به دلیل فرمالیسیونی که در آن به کار رفته، باعث تقویت محل مورد استفاده می‌شود، پس بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار از آنها استفاده کنید.

مزایای مواد شوینده خودرو در کارواش

کارواش دارها برای ارائه بهترین‌های خود از مواد شوینده‌ای استفاده می‌کنند، که از مزیت‌های بی‌نظیری برخوردار باشند. ویژگی و مزیت‌های مواد شوینده عبارتند از:

مواد شوینده در کارواش‌ها، از توانایی جلا بخشیدن و براق کنندگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

مواد شوینده خودرو برای قسمت‌های داخلی و خارجی خودرو مناسب می‌باشند.

ترکیبات به کار رفته در مواد شوینده، باعث ضدعفونی و آنتی باکتریال کردن محیط داخلی ماشین می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *