مزایای کارواش نانو

مزایای کارواش نانو

مزایای کارواش نانو

امروزه به دلیل بحران کم‌آبی باید برای شستشوی خودرو ها فکری اندیشید و به دنبال راه چاره بود. استفاده از آب برای شستن ماشین‌ها به مدت طولانی باعث دامن زدن به بحران خواهد شد. یکی از راه‌ های پیشگیری از بحران کم آبی و صرفه‌جویی در مصرف بی رویه آب، استفاده از کارواش نانو به همراه شامپو کارواش است.

کیفیت شستشو در این مورد بسیار بالا بوده و همچنین هزینه آب را بسیار پایین در می‌آورد. پس با استفاده از این روش علاوه بر اینکه کیفیت شستشو را بالا می‌برید، هزینه آب مصرفی را به طور چشمگیری پایین آورده‌اید. در این پست قصد داریم در مورد کارواش نانو و مزایای آن مطالب مفید را ارائه دهیم.

کارواش نانو چیست ؟

این روش یکی از بهترین و جدیدترین روش‌ های شستشوی خودرو به حساب می‌آید. در این روش بدون استفاده از آب یک شستشوی بدون عیب و ایراد را به شما عرضه می‌کند. سوال خیلی از شماها این است که بدون مواد شوینده همانند شامپوی کارواش یا آب چطور می‌توان خودرو را شست؟ باید در جواب بگوییم آنچه این روش را نسبت به روش‌ های شستن با آب متمایز می‌کند، عملکرد مواد شوینده آن می‌باشد. مواد تمیزکننده به گونه ای ساخته شده‌اند که علاوه بر اینکه آلودگی‌ها را از بین می‌برند، به عنوان یک آب فشار قوی، مولکول‌ های آلوده را به خود جذب کرده و از بین می‌برند.

عملکرد شستشو کارواش نانو

همان طور که در کارواش معمولی وجود آب با فشار و قدرت بسیار زیاد ملاک شستشو قرار می‌گرفت، در این نوع شستشو هم باید یک سری مواد تمیز کننده باشد، که بتواند جای آب فشار قوی را بگیرد. در این روش ابتدا مواد نانو و واکس‌ های مخصوصی که از تولید کننده واکس لاستیک تهیه کرده‌اید را به خودرو و لاستیک‌ها می‌پاشید. در واقع  همانند اسپری کردن آن را بر تمام سطوح می‌زنید. سپس به وسیله یک دستمال نرم و تمیز بدنه خودرو کشیده و آلودگی‌ها را از بین ببرید. نکته حائز اهمیت این است که ساختار مولکولی مواد کارواش نانو به حدی کوچک و ریز هستند، که به راحتی به سطح زیرین لکه‌ها هم نفوذ پیدا می‌کنند. همین امر موجب بهتر پاک شدن لکه‌ها می‌گردد و بدنه ماشین تمیز می‌شود.

مزایای کارواش نانو

مزیت‌ های مهم کارواش نانو

کارواش به روش نانو از مزایای بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. همین امر موجب شده که این روش به یکی از محبوب‌ترین روش‌ های شستشوی خودرو به حساب آید. در ادامه برخی از مزایای برتر آن اشاره خواهیم کرد.

1- جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب

از موارد بسیار مهمی که در شستشوی خودرو به همراه شامپوی کارواشی مورد اعتراض فعالان محیط زیست قرار گرفته است، مصرف بی‌رویه آب می‌باشد. مصرف آب در این روش بسیار بالا بوده و همین موجب هدر رفت بالای آب می‌شود. اما روش نانو یک روش شستشوی خودرو بدون آب است، که گام  بسیار مهم و حیاتی را در راستای حفاظت از منابع طبیعی برداشته است.

2- نظافت و شستشوی مناسب

بسیاری از صاحبان خودرو با هدف شستشوی تمیز و بی عیب و نقص به کارواش‌ها مراجعه می‌کنند. حال ویژگی مهمی که در کارواش نانو می‌باشد، همین شستشوی با کیفیت و پاکیزه است. این کارواش با استفاده از مواد نانو همه آلودگی‌ های سطحی را از میان برده و پاکیزگی خودرو را به سطح اعلایی می‌رساند. به‌ دلیل استفاده فراوان از این مواد شوینده و همچنین واکس‌ها، کارواش‌ها با تولیدکنندگان واکس‌ های لاستیک و داشبورد قرارداد های عمده‌ای می‌بندند. یعنی این محصولات را به صورت عمده از آن‌ها خریداری کرده که در میانه کار با کمبود مواد شوینده مواجهه نشوند.

3- صرفه جویی در زمان و تایم

از معایب بزرگ کارواش‌ های معمولی می‌توان به اتلاف وقت اشاره کرد. در کارواش‌ های معمولی چیزی حدود 30 دقیقه تا یک ساعت تایم شما گرفته می‌شود. اما در کارواش نانو وقت زیادی صرف نشده و تایم زیادی از شما گرفته نمی‌شود. زیرا در سریع‌ترین زمان ممکن ماشینی پاکیزه و بدون آلودگی را به شما تحویل می‌دهد. سرعت شستشو در این نوع کارواش بسیار بالاست به گونه‌ای که در کمتر از 10 دقیقه بهترین شستشو را به شما تقدیم خواهد کرد.

4- عدم به کارگیری مواد شوینده غیر استاندارد

در بسیاری از کارواش‌ های معمولی از مواد شوینده شیمیایی یا غیر استاندارد نظیر شامپو های کارواشی تاریخ گذشته، استفاده می‌شود که قطعاً بازدهی خوبی نداشته و در نتیجه باعث اعتراض صاحبان خودرو خواهد شد. اما در کارواش‌ های نانو فقط از شوینده‌ های نانو استفاده می‌گردد. شوینده‌ های نانو یک نوع مکمل خاص به حساب آمده که با استفاده از آن آلودگی‌های سطحی و عمقی را از میان برمی‌دارد.

5- توانایی شستشوی قسمت‌ های مختلف اتومبیل

در کارواش‌ های معمولی بسیاری از نقاط مهم و حساس اتومبیل شسته نمی‌شود. اما در کارواش‌ های نانو همه‌ی قسمت‌ها به راحتی شستشو می‌گردند. با استفاده از کارواش نانو می‌توانید موتور خودروی خود را تمیز کرده و آلودگی‌های آن را از بین ببرید‌. مهم‌ترین نواحی قابل شستشو با نانو شامل موارد زیر می‌شوند.

– رادیاتور

در کارواش‌ های معمولی امکان شستشوی رادیاتور وجود ندارد. زیرا احتمال از کار افتادگی آن بالاست. اما در کارواش نانو به راحتی می‌توانید محیط داخلی آن را بشویید.

– ناحیه زیر خودرو

قطعا قسمت زیرین خودرو  به دلیل ارتباط بسیار مستقیم و نزدیک با سطح زمین بعد از مدت‌ها آلوده شده و روی آن را آلودگی می‌گیرد. از طریق کارواش نانو به راحتی می‌توان زیر خودرو را با فشار شدید بخار شست.

– تایر، لاستیک و گلگیر ماشین

یکی از کثیف‌ ترین قسمت خودرو گلگیر و لاستیک‌ های آن است. کارواش نانو بخار با استفاده از مواد نانو و واکس‌ های تولیدی از تولید کننده‌های برتر واکس لاستیک تمام آلودگی‌ های آن سطح را از میان بر می‌دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *